TIL Bedrift pil pil-hvit

Pressemelding

Nytt navn og logo for everket

Strømleverandøren Trondheim Kraft AS fusjonerer med strømleverandøren TrønderEnergi Marked AS. Navnet på det nye selskapet er TrøndelagKraft AS. Det fusjonerte selskapet står frem med ny logo og nye sponsoravtaler i anledning navnebyttet.

I april ble det kjent at strømsalgsvirksomheten i TrønderEnergi Marked slås sammen med strømleverandøren Trondheim Kraft. Den praktiske sammenslåingen skjer i august.

Sammenslåing av kundene i de to selskapene førte til mer enn en fordobling av kundeantallet i Trondheim Kraft. Selskapet er dermed det største strømsalgselskapet i Trøndelag.

– Vi har nå blitt et større og enda mer slagkraftig selskap, sier administrerende direktør Torkel Rolfseng. Han bytter nå ut Trondheim Kraft på visittkortet med TrøndelagKraft.

Selskapet, med totalt 87 medarbeidere innen kundeservice, krafthandel, marked og salg, holder til i Stålgården på Sluppen i Trondheim. Fra TrønderEnergi Marked kom 61.000 kunder over til det nye, sammenslåtte selskapet.

– Vi er en solid lokalt forankret aktør som ønsker å satse videre i Trøndelag. De aller fleste av kundene våre er trøndere og målet vårt er å utvikle selskapet videre som en leverandør i Trøndelag, sier Torkel Rolfseng.

Ingen endring for kunde

– Kundene trenger ikke foreta seg noe. Strømmen og betaling fortsetter som før, understreker Rolfseng og legger til.

– Strømbransjen har mer enn 100 selskaper som konkurrer om kundene, så konkurransen fremover kommer til å fortsette med uforminsket styrke. Med Fjordkraft i ryggen som eier, har vi slagkraft til å utvikle tilbud og nye fordeler til kundene, slår Rolfseng fast.

Logo utviklet av Trondheims-byrå

Det er HK Reklamebyrå som har utviklet den visuelle profilen og reklamekampanjen for TrøndelagKraft.

– Det er naturligvis en spennende utfordring for et reklamebyrå å utvikle en ny logo for en synlig aktør med et produkt som alle har behov for, sier byråleder Olav Svartøien i HK Reklamebyrå.

Lyspæren i logoen er et konkret symbol på optimisme, hvor viktig strøm er og hvor knyttet produktet er til lys, varme og energi, forklarer Svartøien. Utvikling av ny identitet og kommunikasjonskonsept for TrøndelagKraft er gjort i samarbeid med Tank Design Trondheim. (se faktaboks).

– Det var viktig for oss å ha et lokalt byrå å samarbeide med. HK er et byrå som har vunnet flere nasjonale utmerkelser, så det var naturlig å velge dem, sier Torkel Rolfseng.

Sponsor for Ranheim fotball og Olavsfestdagene

Selskaper med ny profil trenger å synliggjøre seg. TrøndelagKraft AS har som følge av dette inngått avtale med Ranheim Fotball Topp og klubben får nyte godt av TrøndelagKraft som helt ny støttespiller og sølvpartner i sin sponsorportefølje.

– Trondheim Kraft har siden 2016 vært hovedsponsor for Olavsfestdagene og, vil selvfølgelig fortsette dette samarbeidet. I år får vi en fin anledning til å profilere ny logo og nytt navn på TrøndelagKraft, forteller Torkel Rolfseng. I tillegg vil TrøndelagKraft videreføre avtalen til TrønderEnergi Marked om sponsing av lokale tiltak i Selbu og Kvikne/Rennebu.

 


 

Fakta:

Historikk Trondheim Kraft


Det opprinnelig kommunalt eide Trondheim Energiverk ble i 2002 solgt til Statkraft. Selskapets navn ble endret til Trondheim Energi. Kraftproduksjonsenheten, Trondheim Energi Kraft AS, ble innlemmet i Statkrafts produksjonsorganisasjon 1. januar 2009. Strømsalg og krafthandelsenheten, Trondheim Energi Kraftsalg AS, ble fra 1. januar 2010 overtatt av Fjordkraft AS, og skiftet i august 2010 navn til Trondheim Kraft. I april 2018 ble strømsalgsvirksomheten til TrønderEnergi Marked AS kjøpt opp. Virksomheten til de to selskapene ble slått sammen og selskapet tok i juli 2018 navnet TrøndelagKraft AS.

HK Reklamebyrå og Tank Design


HK Reklamebyrå ble startet i 1992, og er et av de største kommunikasjonsmiljøene utenfor Oslo. Byrået har 20 ansatte har lokaler i det gamle Hovedpostkontoret i Trondheim. HK jobber hovedsakelig med nasjonale og regionale merkevarer. Byråleder er Olav Svartøien.

HK er kåret til Årets Byrå i Norge to år på rad, i 2017 og 2018. Årets byrå er en kundetilfredshetsstudie som det svenske analyseselskapet Regi gjør i samarbeid med Dagens Næringsliv. I 2017 vant HK tre stjerner i Stella for en kommunikasjonsjobb for BUFDIR / Fosterhjem.

Utvikling av ny identitet og kommunikasjonskonsept for TrøndelagKraft er gjort i samarbeid med Tank Design Trondheim, som er samlokalisert med HK. Tank Design er et av Norges ledende designmiljøer og etablerte kontor i Trondheim i 2017. Siri Selnæs og Espen Varslot fra Tank har designet den visuelle identiteten.

 


 

Bilder

 

Fra venstre: Siri Selnæs (Tank), Monica Schøyen Bjøringsøy (HK), Hanne Thoresen (HK), Didrik Morits Hallstrøm (HK), Torkel Rolfseng (adm.dir. TrøndelagKraft), Olav Svartøien (byråleder HK)

 

 

Fra venstre: Siri Selnæs, Monica Schøyen Bjøringsøy, Hanne Thoresen, Torkel Rolfseng, Olav Svartøien, Didrik Morits Hallstrøm

 

Fra venstre: Torkel Rolfseng, Olav Svartøien

 

Torkel Rolfseng - administrerende direktør TrøndelagKraft

 

Olav Svartøien - byråleder HK

Olav Svartøien - byråleder HK

 

Logo TrøndelagKraft