Ja, som kunde hos oss får du strøm og nettleie samlet på én regning. Beløpet for strømmen går til oss som er strømleverandøren din, mens beløpet for nettleie går videre til netteieren din.
Var dette svaret nyttig?
Ja
Nei
Takk for tilbakemeldingen
Ja vi kan utsette forfallsdatoen for deg hvis du ønsker det. Dette kan du enkelt ordne selv på Min side. Du vil få betalingsutsettelse så lenge forfallsdato ikke er passert, og du ikke har noen andre ubetalte regninger hos oss.
Var dette svaret nyttig?
Ja
Nei
Takk for tilbakemeldingen
Du kan enkelt bestille Avtalegiro og eFaktura på Min side. Det er også mulig å ordne dette i nettbanken din når du betaler en regning fra oss. Da har du disse valgmulighetene:
eFaktura
Elektronisk faktura som blir sendt direkte til nettbanken din. Du får melding når faktura er tilgjengelig, så godkjenner du den i nettbanken for å legge den til forfall. Denne løsningen er gebyrfri.
AvtaleGiro
Regningen trekkes automatisk fra kontoen din ved forfall. Hvis du velger AvtaleGiro uten eFaktura vil du fortsatt få en kopi av faktura i posten med fakturagebyr på 69 kroner.
Papirfaktura
Denne blir sendt i posten. Velger du denne løsningen får du også et fakturagebyr på strømregningen din på 69 kroner.
Vi anbefaler en kombinasjon av AvtaleGiro og eFaktura. Da blir regningen betalt automatisk, samtidig som du får faktura i nettbanken og slipper fakturagebyr.
Var dette svaret nyttig?
Ja
Nei
Takk for tilbakemeldingen
Ja, hos oss kan du betale et jevnt månedlig beløp på strømregningene hvis du ønsker det. Da får du fordelt kostnadene utover året, slik at regningene vi sender deg har samme beløp hver måned. Les mer om betalingstjenesten Full Kontroll
Var dette svaret nyttig?
Ja
Nei
Takk for tilbakemeldingen
Hvis du skal flytte til ny adresse er det fint om du melder fra til oss. Da sørger vi for at du får den samme gode strømavtalen på din nye adresse som du har i dag. Du kan enkelt melde flytting av strøm her.
Var dette svaret nyttig?
Ja
Nei
Takk for tilbakemeldingen
Flytter du til en ny adresse uten å bestille en strømavtale eller melde flytting hos din strømleverandør, vil du havne på det man kaller for leveringsplikt.
Leveringsplikt betyr at netteieren din leverer strøm til deg og sender deg strømregning, uten at du har noen strømleverandør. Fordi dette ikke er netteierens oppgave, vil de belaste deg for gebyrer for å gjøre denne jobben.
Vi anbefaler derfor å melde flytting til oss, så du slipper å få noen ekstra kostnader på strømregningene i forbindelse med flyttingen.
Var dette svaret nyttig?
Ja
Nei
Takk for tilbakemeldingen
Strømregningen består av to deler: Strøm og nettleie. Som kunde kjøper du strøm av oss i TrøndelagKraft, mens nettleien går videre til din netteier.
Strøm
Beløpet du betaler for strøm påvirkes først og fremst av to ting: Strømforbruket ditt og strømprisene. Vi sender deg alltid faktura etterskuddsvis, så fakturaen er basert på hvor mye strøm du har brukt.
Nettleie
Nettleie er et beløp vi betaler videre til din netteier. Netteieren er det selskapet som eier ledningsnettet i området ditt. Gjennom nettleien får de betalt for å vedlikeholde nettet, bytte ut strømmålere og gjøre andre oppgaver knyttet til å transportere strøm hjem til deg som kunde.
Var dette svaret nyttig?
Ja
Nei
Takk for tilbakemeldingen
Strømprisene i Trøndelag endrer seg daglig. Om du vil se hva dagens strømpris er her i Trøndelag, finner du dette under strømpriser.
Ønsker du å finne mer informasjon om strømprisene, kan du lese mer om hva som påvirker dagens strømpris her.
Var dette svaret nyttig?
Ja
Nei
Takk for tilbakemeldingen
Elsertifikater er noe alle forbrukere betaler for gjennom strømregningen. Målet med denne ordningen er at det skal lønne seg for produsenter å satse på fornybar strøm.
Inntekter fra salg elsertifikat går tilbake til de kraftprodusentene som investerer mest i fornybar strøm.
Du finner mer informasjon om elsertifikater hos Norges Vassdrags- og energidirektorat.
Var dette svaret nyttig?
Ja
Nei
Takk for tilbakemeldingen
Vi vil gjerne høre fra deg om du er misfornøyd med noe. Ring oss på 73 50 61 61, chat med oss eller send en e-post. Vi er her for deg alle hverdager fra kl. 8 til 18.
Hvis du har vært i kontakt med oss uten å få løst saken, har du mulighet til å klage via elklagenemnda.no.
Var dette svaret nyttig?
Ja
Nei
Takk for tilbakemeldingen
Snart trenger ingen kunder å lese av strømmen. Netteiere over hele landet jobber nå med å bytte ut de gamle målerne med nye automatiske strømmålere.
Har du fått innstallert en slik AMS-måler? Da trenger du ikke lenger å lese av strømmen! Måleravlesningen sendes automatisk til din netteier uten at du trenger å gjøre noe.
Har du ikke fått din nye strømmåler ennå? Da anbefaler vi at du leser av strømmen jevnlig, slik at strømregningene blir mest mulig korrekt. Du kan enkelt registrere måleravlesningen din på Min side når det passer for deg.
Var dette svaret nyttig?
Ja
Nei
Takk for tilbakemeldingen
Trippelgaranti er en strømforsikring som kan spare deg for utgifter relatert til strøm dersom du blir syk, arbeidsledig eller opplever feil på det elektriske anlegget. Du kan for eksempel få dekket strøm- og nettleiekostnader i inntil 6 måneder. Forsikringen dekker også din ektefelle/samboer.
Du får Trippelgaranti kostnadsfritt de tre første månedene. Deretter koster tjenesten 1,50 kr/dag.
Hvis du har ytterlige spørsmål om forsikringen er det bare å ta kontakt med oss. Du kan bestille Trippelgaranti selv på Min side, eller ringe oss på telefon 73 50 61 61. Det samme telefonnummeret benytter du hvis du vil benytte deg av din Trippelgaranti.
Ønsker du å melde skade eller vite mer om hva som er inkludert? Les mer om Trippelgaranti.
Var dette svaret nyttig?
Ja
Nei
Takk for tilbakemeldingen