TIL Bedrift pil pil-hvit

Spørsmål og svar om faktura

Her finner du ofte stilte spørsmål og svar om faktura. Skulle du ikke finne svar på akkurat det du lurer på, er du velkommen til å ringe oss på telefon 735 06161

 

Får jeg strøm og nettleie på samme faktura?
Ja, som kunde hos oss får du strøm og nettleie samlet på én regning. Beløpet for strømmen går til oss som er strømleverandøren din, mens beløpet for nettleie går videre til netteieren din.

Les mer om strøm og nettleie her

 

Kan jeg få utsette betalingen?
Ja vi kan utsette forfallsdatoen for deg hvis du ønsker det. Dette kan du enkelt ordne selv på Min side. Du vil få betalingsutsettelse så lenge forfallsdato ikke er passert, og du ikke har noen andre ubetalte regninger hos oss. Det koster 49,- å utsette betalingen. Dette beløpet legges til den neste strømregningen du får fra oss.

 

Hvordan får jeg elektronisk betaling?
Du kan enkelt bestille Avtalegiro og eFaktura på Min side. Det er også mulig å ordne dette i nettbanken din når du betaler en regning fra oss. Da har du disse valgmulighetene:


eFaktura
Dette er et alternativ til å få faktura på papir. Med eFaktura får du strømregningene dine elektronisk, slik at du bare trenger å godkjenne regningene når de dukker opp i nettbanken.

 

Avtalegiro og eFaktura sammen
Bestiller du både Avtalegiro og eFaktura, vil regningene både sendes til deg elektronisk og betales automatisk. Da trenger du ikke å foreta deg noe når du får strømregningen.


Avtalegiro
Om du kun velger å betale med Avtalegiro, vil du fortsatt få en kopi av strømregningen i posten. Du må altså velge eFaktura i tillegg dersom du vil unngå å få faktura på papir.

 

Har du flere spørsmål om faktura? Ta kontakt med kundeservice på telefon 73 50 61 61. Vi er her for deg alle hverdager 08-18.