TIL Bedrift pil pil-hvit

Pulsmåleren fungerer ikke, hvordan feilsøker jeg?

Er HAN-porten åpnet?
HAN-porten må være åpnet for at pulsmåleren skal motta informasjon. Hos de fleste nettleverandørene kan dette gjøres på Min side hos netteier. Her kan du også sjekke om HAN-porten er åpen eller ikke. Det varierer fra netteier til netteier hvor lang tid dette kan ta - alt fra noen minutter til noen dager.

Plugg pulsmåleren ut og inn av HAN-porten
Om HAN-porten er åpnet, kan du forsøke å plugge den ut og inn i HAN-porten igjen.

Det er en knapp på undersiden av pulsmåleren som du kan holde inne i 10 sekunder for å resette enheten. Etter 4-5 minutter kan du sjekke om du får kontakt med pulsmåleren.

Pulsmåleren lader opp batteriet
Det tar vanligvis 15-20 minutter å lade opp batteriet, men vi anbefaler å vente en liten time, og sjekke igjen etterpå. Du kan se om pulsmåleren lader ved å se på mønsteret og fargen på blinkingen. To grønne blink - pause - to grønne blink betyr at pulsmåleren din lader. 

Pulsmåleren blinker rødt

Som oftest hjelper det å koble ledingen fra og til måleren igjen. Om pulsmåleren ikke fungerer sammen med strømmåleren din vil du se det på mønsteret og fargen på blinkingen. To røde blink - pause - to røde blink, betyr at pulsmåleren ikke støttes og at du må returnere måleren. Ta kontakt med kundeservice for å få hjelp til å returnere pulsmåleren.

AMS-målere som støttes, og ikke støttes av pulsmåleren:

  • AMS-målere vi støtter: Aidon, Kaifa og Kamstrup, NURI
  • AMS-målere vi ikke støtter: Landis, Gyr

Plassering av pulsmåleren

Når pulsmåleren ikke fungerer, så er det i de aller fleste tilfeller problemer med dekningen. Vi anbefaler å plassere antennen på pulsmåleren mot skapdøren i sikringsskapet, eller plassere den på utsiden av sikringsskapet

Pulsmåleren blinker ikke

Hvis pulsmåleren ikke lyser, har den ikke blitt koblet opp mot måleren din:

  • Du kan koble fra pulsmåleren, og plugge den inn igjen etter 5-10 minutter.
  • Dersom det ikke hjelper, må du kontakte netteieren din for å finne ut hvorfor måleren din ikke godtar pulsmåleren.
  • Hvis netteieren din bekrefter at HAN-port er åpen og fungerer som den skal, kan du ta kontakt med vår kundeservice, så hjelper vi deg.

 

Var dette svaret nyttig?

Ja Nei